Bebiskläder

I dag har jag gått igenom de bebiskläder vi har här hemma för att veta vad som finns av varje storlek. Börjar bli dags att börja shoppa en hel del snart! Tyckte det kan vara bra om man köper rätt saker då. Har fått en del kläder av Ida, hon väntar barn med BF bara en månad före mig, men hon verkar ha så mycket kläder att hon inte riktigt vet vart hon ska göra av dem! Vad passar väll inte bättre än att ge lite till oss då! :)

Än så länge har alla grejer och kläder bara samlats i högar på tvättbänken i den något redan trånga tvättstugan. Därför var det extra spännande att se vad man hade och hur mycket av varje det faktiskt fanns. När man delar upp det i stl 50, 56, 62, 68 osv blir det inte så himla mycket till varje hög. Skrev upp allt i min lilla bok så nu vet jag vad vi har mycket av och vad som behöver mer av och i vilka storlekar.

Inte för att det här med storlekar är lätt. Man har ingen aning om hur stor bebis kommer att vara? Man var ju själv nästan 5 kg tung när man föddes och har man den oturen då kan man skippa både stl 50 och 56 liksom. Men tänk om nu bebisen är normal då? Och så har vi inga kläder som passar? Inte lätt, inte lätt! Vi vill gärna ha allt klart till bebis dymper ner och inte behöva springa till affären det första vi gör heller.

Gick i alla fall in på HM´s webshop sedan och gjorde en liten önskelista som sparades. Då är det bara att klicka på knappen sen när man känner sig redo. Vill inte klicka idag nämligen för jag har redan beställt amningsbhar och i morse blev det en beställnig på ellos för att Troja tuggat i sig ett av trappstegen.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv: DU har så rätt!!!



Btw mysigt med bebiskläder jue ;) och de där dammsugarna såg ju inte alltför äckliga ut ;)

2010-10-15 @ 16:57:33
URL: http://thecrazyheads.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0