Det är stop nu

Nu går det inte in ett ord till i det här huvudet! Jag är så trött på att sitta och rabbla termer. Hur kan man ha något så urbota dumt som en tenta? Vad är egentligen funktionen? Kan vi inte få visa våra kunskaper på ett mer kreativt sätt? kan vi inte få till uppgift att jobba enligt LTG-metoden på vår VFU som sedan ska bedömas av lärare och rapporteras av oss? Varför måste man sitta och rabbla in alla termer i huvudet utantill bara för att man ska komma ihåg dem just på den där tentan för att sedan glömma bort vad alla de där faserna hette. Snacka om att lägga dyrbar tid på något totalt meningslöst. Jag har aldrig slarvat med studierna eller struntat i att läsa en bok. Jag är genuint intresserad av att lära mig mitt yrke. Men detta gör att man inte orkar. Vi får nu uppleva det som vi får lära oss att inte ge våra egna elever sedan. Tentaångest och att bara rabbla termer för att klara ett prov eller få ett visst betyg. Hur djupa kunskaper ger det egentligen? jag vill lära mig en massa nytt, vi har jättemångabra böcker man skulle kunna fördjupa sig i. Vi skulle kunna ha mer föreläsningar för de är inspirerande att lyssna på och deltaga i. Jag vill diskutera och samtala med mina studiekamrater osv. Jag vill INTE sitta hemma själv och rabbla upp meningslösa termer som ska kunna rabblas i en viss ordning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0