Kondisbak

I går blev det att hoppa vattengympan. Känner mig inte riktigt frisk och vågar inte riskera att bli allt för sjuk. Men vad gjorde väll det när man har annat kul att göra.

I går blev det nämligen bakdag/kväll med Ida. Ingen är gladare än jag när det är dags att baka och man kan inte ha en bättre bakpartner än Ida. Vi bestämde oss för att göra de där goda chokladbiskvierna. De är helt underbara nämligen och med de bästa bagarna så blir de ju toppen bra! Kom också på att jag hade marsipan hemma som behövdes användas, och som den tårtbakare man är har man ju även ett 20-30 tal olika karamellfärger. Ändå kom vi till slut överens om att damsugare (som skulle bli till) ser aptitligast ut med en hederlig grön färg. Det var första gången jag har bakat damsugare och visste förstås inte riktigt vad jag skulle ha i dem. Läste lite recept men kom ram till att improvisation är nog det bästa receptet. Till slut blev det kaksmulor av cookies men så här i efterhand tror jag att det smakar bättre med sockerkakssmulor i alla fall. Eller varför inte både och. Kommer definitivt att testa baka dessa igen. Kalasgoda blev de i alla fall och smakade som riktiga damsugare och som superbiskvier förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0