Telebild hemma

Dagen började inte riktigt som jag hade tänkt mig idag. För det första tog det evigheter att ens ta sig upp ur sängen när klockan ringde. Idag är det tisdag och då ska man bege sig till Lindesberg för telebildsföreläsning med studiekamraterna. och begav mig det gjorde jag. Dessvärre var magen tung, kändes ungefär som några kilo tegelstenar hade placerat sig där. För att gå in närmare på det åt jag tre protioner köttfärsås och spaghetti i går kväll. Ja, det är så att ibland får jag hål i magen. Jag känner ingen mättnad utan kan bara äta och äta. Det är hemskt. Men jag tänkte att det är ju bättre att jag äter mat än massa annat skit. mmmmm så här i efterhand kanske det hade varit bättre med en påse godis i alla fall. Skyller dock allt på att jag är gravid.

I alla fall satte jag mig i bilen i morse (efter många om och men) om och men fortsatte under hela bilfärden. Bakomliggandes en bilkaravan och en vit van körandes i 70 km/h förstod jag att i tid det skulle jag ändock inte komma. Inga andra skulle inte heller vara på plats i Lindesberg. ja inte vara de många i alla fall. Efter ett hastigt magknip störtvände jag bilen och så var det för sent!

Det var faktiskt skönt att få komma hem till värmen igen. På med datorn och tänk vilken bra skola jag har. Jag kan nämligen sitta här hemma och titta på föreläsningen via livestreaming!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0