Kanske ska blogga lite?

Ja, nu är jag här, efter en lång paus. Men mina bloggpauser har varit längre än då, ja tom år skulle jag tro. Jag har varit så himla trött de senaste veckorna. Jag räknade och insåg efter helgen att vi inte bara har varit hemma en endaste dag de senaste två veckorna. Vi har varit överallt och ingenstans.

Klara har varit med på sin första lilla semestertripp. Vi var till Stockholm och firade belindas student. Trevligt! Sedan har vi varit i Karlstad på de senaste innedagarna. Klara och Fredrik fick vara med. I helgen hade vi dessutom dop för Klara. Det var faktiskt den första tillställningen i större skala som jag har anordnat för egen del. Det var värre än jag trodde men det blev riktigt bra och riktigt trevligt till slut!

Fredriks syster Sussi och hennes David blev faddrar åt vår lilla Klara. Det var svårt att besluta om vi skulle ha faddrar eller inte eftersom man inte vill utestänga andra från hennes liv. men samtidigt ville vi att hon ska ha ett specifikt vuxet par som hon vet att hon alltid kan vända sig till och som då inte är mamma och pappa. Därför blev det så.

Klara för den delen vet numera hur man förflyttar sig. Hon tränar och tränar dag och natt. Tom i sömnen har jag märkt. Detta gör givetvis att hon har svårare för att somna om kvällarna och sover sämre än tidigare och blir lite gnälligare om kvällarna. Men hon sover ändå fortfarande hela nätterna, det får man vara glad över. Sedan är det så kul att se hur hon utvecklas. Hon kan lyfta grejer, smakar på allt, idag plockade hon ut plastklossar ur en burk och så har hon suttit i sin nya matstol för första gången idag! Ja mycket händer!


Kommentarer
Postat av: Madde

Ni verkar ha haft fullt upp och det är så roligt när de små liven börjar på att upptäcka en massa nya saker.

2011-06-19 @ 17:26:52
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0