Äntligen en dag med rutin och hyftas ordning

Idag har vi varit hos veterinären med Troja och gjort höftledsröntgen och vaccinerat. Fredrik blev bra blödig när de drogade ner henne, han som annars är så hård! Alla samojeder ska höftledsröntgas efter 18 månaders ålder eftersom rasen har eller har haft problem med dåliga höfter. Sedan får man bara avla på de med goda höfter.

Efter lunch har jag hunnit med att plugag en del och när Fredrik lämnat hemmet för jobb så blev Klara så där klängig i dag igen. Ingen annanstans än famnen är bra. Jag fortsatte plugga dock, räknade lite matte och hann se klart gårdagens föreläsning om sannolikhetslära. Man får lite ont i armar och axlar av att ha en bebis i famnen hela tiden, särskilt om man sitter och räknar matte med den andra armen. Efter ett tag gick hon inte heller med på att mamma skulle räkna mer matte heller utan då satte vrålskriket och tuttsuget igång ordentligt. Men men, hon somnade som vanligt kl halv nio, vilket hon gjort nu tre kvällar i rad. Den här kvällen hade jag planerat min nya strategi som dessutom fungerade alldeles utmärkt. Jag känner nämligen panik över den här städningen hela tiden. Sen jag började plugga hemifrån lider jag av plock och städmani utav en förbannelse. Nej, jag har inte supervackert hemma men jag vill inte ha smuts omkring mig. Men idag har jag bestämt att varje dag ska avslutas med lite städning och ordningsställande av hemmet. På så sätt behöver man inte vakna upp på morgonen och börja plocka det första man gör och så kan man koncentrera sig på det som är viktigt. Samtidigt så har jag förbud att plocka under dagen och det minskar stessen och den bästa fördelen med det hela är väll ändå att har man en bestämd städtid kan man bättre hjälpas åt när man städar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0