Fix inför helgen

Denna dag lika hektisk som alla andra! Nästa vecka hopaps jag inte att vi kommer ha lika många tider att passa! Idag var vi iväg till USÖ för kontroll av öronen på Klara. Men det hade vi inget för eftersom de inte fick in någon signal. Förmodligen för att hon är snörig och hade vatten bakom öronen. På BB fick de i alla fall in signal på ett öra så det borde ju fungera i alla fall. Sedan var vi förbi Marieberg och Fredrik tog Klara och böt lite av kläderna han fick i present av mig som inte passade och jag spenderade tydligen efter en anmärkning av Fredrik efteråt 1,5 timme inne på coop. Det var en del att handla inför helgens kalas. På söndag firar vi Fredrik här med smörgåstårta och annat gott. 

I morgon får vi också besök och då tänkte jag bjuda på lite lunchgott. Har efter lite om och men gjort både en hjortronparfait (Från Per Mobergs program) och så har jag gjort egen pesto minsann. Trodde i min dumhet att det var soltorkade tomater i pesto men det var det tydligen inte? I alla fall inte i grön pesto. Den består nämligen av vitlök, färsk basilika, pinjenötter, olivolja, parmesanost och salt och peppar. Den ska sedan blandas i en pastasallad som jag ska bjuda på. Får hoppas att det kommer smaka bra!

För att lyckas få till all matlagning tog jag mig i kragen och la min eftermiddagsgnälliga bebis i barnvagnen. Hon tvärsomnade och jag körde ut den på altanen! Hon har sovit i en hel timme nu utan att vara i famnen!  Tänk att det är så gött utomhus i en vagn. Så nu ska vi se om vi hinner räkna lite matte innan damen vaknar också!


Kommentarer
Postat av: Madde

Sova ute är livet tycker Alexander, han sov 3h ute idag.

2011-03-24 @ 19:16:27
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0