Föräldraledig!!!!

Kl fyra på natten sitter jag upp för lite egen tid. Klara vart nämligen gnällig hela kvällen, inte så konstigt då hon verkar ha blivit hostig igen :(. Vi gick och la oss redan kl halv tio igår kväll eftersom hon inte ville sova själv. Gjorde mig ingenting då jag var bra trött, men nu är jag minsann pigg igen medans övriga familjen sover som grisar!

Sitter och funderar hur jag ska få ihop saker och ting! Har bara vart en enda stress den här terminen tycker jag. Matte har ju aldrig varit min starka sida och jag har lagt oändligt mycket tid på matten som vart. Kul att det gav resultat i alla fall för jag fick VG på tentan men jag känner mig bra trött! Har ju missat närträffar och mattetantens kompletteringar hänger över mig då hon inte kan nöja sig med vanliga kompletteringar som alla andra lärare :(.

I onsdags kom jag i alla fall fram till att skjuta på VFU´n. Det känns inget roligt att göra den alls just nu. Har ju knappt haft någon tid att njuta som förälder och jag är rädd att Klara känner av min stress. Så vi beslutade att jag får gå på föräldraledighet sånär som på mattetantens kompletteringar då som måste göras! Men nu sitter jag och mår dåligt över hur jag ska få till de nästa två terminerna eftersom jag måste ha VFU´n klar innan den sista terminen börjar. Det är 7 veckor med dubbelt och vad jag förstått kommer de här terminerna inte alls vara lika lugna som de tidigare har varit. Jag kan ju inte plugga både dag och kväll när jag har en Klara att umgås med också! Ibland känns det som att det bästa alternativet är att skjuta på examen en termin men vad tusan, jag vill ju börja jobba någon gång också! Avskyr ju att vara student :( Å andra sidan måste jag ju få känna lugn och ro och njuta av livet som småbarnsförälder utan en massa arbete som hopas sig över en. För fy vad skönt de här två dagarna harvarit när jag bara har varit ledigt och njutit med Klara!

Kommentarer
Postat av: Madde

Om jag hade varit i din sits så hade jag skjutit på examen för det finns inget mysigare än att vara hemma och mysa bebis. Men du ska ju självklart göra det som känns bäst för dig och resten av familjen.

2011-04-15 @ 09:32:44
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0