Föräldraträff

Efter Påsken så har livet fortsatt rulla på i full karula! Måndagen blev det ett besök i Dylta hos Carro, Togge och deras Gabriel som redan är 8 månader +. De växer ju så det knakar de små barnen. De bor ju så underbart dessutom. En underbar trädgård och en underbar utsikt med gärden, skog och det bästaste - får :)

I går började jag på VFU till trots. Jag har funderat länge nu och ändrat mig många gånger om hur jag ska göra. Men efter lite bollning med både universitet och VFU-skola är det nu klart att jag får göra VFU´n på halvtid. Det har gått riktigt bra de här två dagarna och jag har redan satt igång med mitt temaarbete. Vi fick även finbesök i går av en liten herre som kanske kan bli potentiell färstman till Klara i framtiden ;). Hans mamma och pappa Madde och Bezt som de kallas fick smaka på lite grillat våren till ära.

Ja efter att ha umgåtts med en massa småbarnsföräldrar hela veckan så var det idag dags för den första träffen i föräldragruppen. Den var i Pålsboda. Lite tråkigt att vi bara var fyra stycken som behagade dyka upp. Men trevligt var det ändå och vi hann diskutera både det ena och det andra.

Nu har jag just lagt Klara till sängs. Jag har lite svårt att släppa henne under de här två dagarna som jag vart borta på förmiddagarna. Det känns liksom ännu viktigare att få vara nära henne och spendera tid med henne så jag sitter gärna och myser lite för länge innan hon åker ner i sängen. Ändå är det inte många timmar jag missar eftersom hon sover mestadels av den tiden annars. Så nu blir hon lite bortklemad av gos och kramar dagarna i ända :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0