VFU besök och BM besök

Tog faktiskt sovmorgon idag. Nästan så jag skäms men både igår natt och inatt har jag sovit som en riktig gris, det har vart så gott att sova så djupt. Så varför inte passa på? Jag skyllde mig själv på att jag ju faktiskt skulle vara hos min VFU-klass och göra fältstudien kl 12:00 och sedan direkt efter den åka till barnmorskan. Då behöver man ju faktiskt vara utvilad.

Men tänk vilken inspiration man får när man befinner sig i klassrummet igen! Det var inte bara fältstudieuppgiften som blev bearbetad idag. Jag har ju ven suttit och tragglat med en uppgift där jag ska beskriva mitt "drömscenario" och skapa en undervisningsplan för den på hur jag ska utveckla elevernas läs-och skrivförståelse. Bara genom att befinna mig i ett klassrum och ta del av deras arbetssätt växte snabbt mitt drömscenario äntligen fram. Jag satt och skrev för glatta livet om hur just mitt arbetssätt skulle gå till. Så nu är jag mycket nöjd med den här dagen.

Efteråt blev det barnmorskebesök, allt såg bra ut som vanligt och vi skrev en sån där medicinskt sammanställning där vi kunde konstatera att jag var en frisk gravid kvinna :) . Jag är glad att jag sluppit höga blodtryck, äggviteproblem, högt socker, extra besök, foglossning ja allt vad man nu kan få. Fast så har jag ju faktiskt sett till att ta hand om mig själv också, och trots ett högre sockerintag så slarvar jag varken med hemlagad mat, frukt, grönt och promenader.

Nu är det bara Två veckor kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0