Vilka veckor jag har framför mig!

Puh vilken hetsig dag och det blir inte bättre av att dagarna kommer avlösa varandra i ren stress de följande veckorna. Har spenderat första halvan av dagen på matematikföreläsning i Lindesberg. Det bästa med det var ändå att jag inte fick panik av att titta på den för de hade då inget nytt att komma med. Har nämligen suttit hela fredagen och måndagen i ren ilska och läst matematik och räknat bråk, lärt om baser och positionssystem. Föreläsningen visade sig vara ren repetition av vad alla de böcker jag läst och som sagt, de hade jag ju redan läst. Så då kan jag det i alla fall! I kväll ska jag se till att räkna lite bråk och se om verkligheten har blivit lättare att förstå också. Sedan är det bara att påbörja nästa veckas räkneschema. Måste hinna med all matematik innan bebisen kommer så den FÅR inte komma för tidigt!

I alla fall blev det raka vägen hem från Linde där Fredrik fick hoppa på och följa med och handla. Vi var tvugna att fixa detta innan kraken skulle till jobbet och jag börjar blir för stel och har för många förvärkar för att bära hundmatssäckar och axla den numera tunga vagnen :P Bebisen kommer väll antagligen snart.....Så nu efter en hetsig Spaghetti Carbonara ska jag nog ta mig en tupplur i soffan, njuta min chokladkaka, en kopp kaffe och bara vila innan det är dags för mera räkning. Det förtjänar jag :)

Tänk vilken timing att föda barn i en mattekurs, det är väll ändå något som bara en Therese kan lyckas tima in?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0