usch fy och tvi

Nu känner jag mig totalt värdelös! Den här kursen som vi läser nu har verkligen ryckt mitt självförtroende ifrån mig. Det känns som att de tycker jag är totalt värdelös och inkompetent. Man är som luft för dem. Tycker att alla uppgifter i kursen har varit luddiga och svårlästa vilket gör att jag anser att det finns stor plats för tolkningsutrymme, men det verkar inte lärarna tro. Den som läser mina arbeten har dessutom svårt att se något positivt i det jag skriver överhuvudtaget. Den trevligaste kommentaren jag fått hitintills är att något var OK. Låter ju väldans rätt och slätt :( och ger mig verkligen motivation till fortsatta studier. Varför får vi lära oss att bedömma folk utan att ta bort deras motivation och intresse när våra lärare inte ens själva klarar av denna konst? Under hela utbildningen har jag bara haft positiv respons på allt jag har gjort så jag undrar vad det är som har förändrats? Är det så att jag har blivit så mycket sämre eller har kraven ökats utav tusan och det som var så himla fantastiskt förut helt plötsligt är en liten harskit i rymden? Just nu har jag inte ens lust att göra klart den här terminen, kommer jag få retur på alla de uppgifte ja skickat in nu? Kommer jag klara mattetentan? Kommer jag någonsin orka göra klart kompletteringen fån närträffen som jag för övrigt igår var så lättad över att ha klar. Kommer jag att klara av VFU´n och de förmodade höga kraven som kommer ligga till grund för ett godkänt jobb?

Vad det är hemskt när man känner sig värdelös.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag håller med dig, jag känner precis likadant! Förr fick man så mycket bra omdömen och kommentarer men det var länge sen jag fick se det nu känns det som =( Men du är bra! VI ÄR BRA och det här kommer gå galant!

2011-03-22 @ 18:19:31
URL: http://barahannah.blogspot.com
Postat av: Hanna

Fan så trist det känns. Jag tycker att du ska säga detta till lärarna! Såhär ska det ju inte vara :(... Klart du måste vara kvar, vem ska annars ge mig givande diskussioner och tankar kring utbildningen. =)

2011-03-22 @ 21:09:43
URL: http://thecrazyheads.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0