Laxpasta med lime

Jag tycker ju inte bara om att baka en massa, jag lagar en hel del mat också. Är ingen mästerkock som slänger ihop ditten och datten på måfå. Nä, jag gillar att testa olika recept jag, det gör ju också att man får stor variation på maten. Nu för tiden gäller det att hitta bra mat som passar små munnar också. Den här rätten blev det idag och den var Klara väldigt förtjust i, liksom både jag och Fredrik. Spädde på med lite matlägningsgrädde också eftersom jag vill ha mycket sås och så bör jag ut honungen mot en tesked socker. Det är sällan jag använder lime i maten men det var toppengott till laxen.



Laxpasta med lime

300 g pasta
400 g skinn- och benfri laxfilé
2 dl Arla Köket lätt crème fraiche
1/2 hönsbuljongtärning
1 msk flytande honung
rivet skal och pressad saft av 1 lime
nymald svartpeppar

Gör så här

Koka pastan. Skär laxen i tärningar. Blanda crème fraiche, smulad buljongtärning, honung, skal och saft av lime i en kastrull. Låt såsen koka upp. Lägg i laxen och låt koka någon minut. Servera med pastan och gärna vitlöksstekt squash eller spenat. Krydda med peppar.

http://www.arla.se/default____17653.aspx?recipeid=15228


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0