Stickverkstad

Nu har här startats en ordentlig stickverkstad här hemma. Har suttit och mixlat med ett par sockor i hundra år nu. De blir för stora hela tiden och det irriterar mig! Undrar hur små fötter de dessutom har de där små bebisarna? Jag vill inte göra en massa sockor som bebisen inte kan ha förräns nästa år. Fick till slut nog och gick över till det som jag är bra på istället. Lovikkavantar. Har stickat ett antal sådana nu och i ärlighetens namn så har jag just nu ett antal som ligger utan tillhörande par dessutom. Slut på vitt garn nämligen. men igår tog jag fram det gråa garnet och lyckades äntligen både få till en mindre storlek (förvånar mig inte om de visar sig vara för stora i alla fall)


Söta blev de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0