Min och Trojas timme

Fick kämpa mig upp ur sängen i morse. Hade lovat Ida att följa med till Marieberg nu igen. Jag tycker det är rätt skönt att få komma ut lite sådär även om jag för tillfället är allt för fattig för att handla. Men varför hittar man alltid sååå himla mycket när man absolut inte får shoppa loss? Tur att det är löning nästa vecka. Inte för att det kommer göra att jag får shoppa så mycket mer förstås. Vi ska ju nämligen åka till Gotland den 5:e nov och det får nog komma i första hand.

I alla fall hittade jag så många snygga kläder till mig själv. Inte för att jag just för tillfället skulle kunna komma i dem utan att se ut som en elefant, men ändå! Sedan fanns det ju förstås en massa fina bebiskläder, bebisnallar, snuttefiltar, nappflaskor, skallror.......listan är för lång! Längtar!

Han hem redan till lunch och mötte en nyvaken Fredrik. Slängde ihop lite korv och stuvade makaroner så han fick något i magen innan jobbet :) Han började redan kl 14 idag. Stackars krake, jobbar dag och natt just nu. Bara för att han har krupp på att vi måste köpa den där nya barnvagnen och så vill han så gärna ha en systemkamera.

Sedan efter lite tentaplugg var det i alla fall dags för min och Trojas timme! Timmen i skogen. Bland det första vi stötte på där i skogen var en älg. Inte ofta man står nära en älg så där. Har ju träffat många älgar på hästryggen i mina dagar men då känner man sig inte lika liten. Troja var jätteduktig. Hon vistte först inte vad hon skulle göra, i vanliga fall brukar hon jaga dem. men den här stod alldeles blixtstilla så hon blev nog rätt skärrad över det. Men hon kom på inkallningen! Ingen är nöjdare än jag. Sedan fortsatte vi vår promenad och hem kom jag förstås med en brun hund. Igen...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0