Ungsfalukorv med potatismos

Jag fortsätter med lite matbloggande då. Idag fick Fredrik till uppgift att göra sin underbara ungsbakade falukorv. Receptet denna gång var

1 falukorvsring
krossade tomater
tomater
körsbärstomater
champinjoner
chilisås
ost
bostongurka
dijonsenap
kryddor

och säkert en massa annat gott som jag inte har en aning om. Hans hemlighet är i alla fall att rosta falukorven ganska så länge innan man fyller den, att göra ungsfalu ska ta tid. Moset, det står jag för. Jag gillar egentligen inte hemmagjort mos men sedan jag testade och gjorde det själv så blir det en helt annan sak.

Tessans potatismos

kokt potatis
varm mjölk
smör
vitpeppar
salt
muskotnöt
elvisp

galant och gott! Denna rätt är en av mina favoriter, den har så många härliga smaker som gifter sig med varandra som de brukar säga på TV!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0